20 Şubat 2011 Pazar

Mavrova'dan Aldım Sümbül

Mavrova'dan Aldım Sümbül
İndir 
http://rapidshare.com/#!download|151l33|41608305|MAvrova_dan_Ald__305_m_Suembuel.MP3|2815


Mavrova..Makedonya'da Türklerin en yoğun bulunduğu şehir olan Gostivar'a bağlı bir bölgedir.. Doğanın suskunluğunun en güzel ses bulduğu yerdir. O kadar ki gün batımları bile şenliklidir burada... Makedonya'nın batısında, Gostivar civarında, muhteşem güzellikteki, görülmesi elzem yerlerdendir. Gelinliğini giymiş yüksek dağlar, o dağların vardar nehrine kadar uzanan beyaz duvağını suya değmesin diye tutan eteklerindeki tahta evler, göl ortasındaki kiliseler, gelincik festivalleri, ve en önemlisi de sümbüller!!

mavrova’dan aldım sümbül bir okka nohut
al beni bre sar more sümbül yanında uyut

gel yanıma gir canıma ayletme beni
yedi da sene mapista yatsam saracam seni

mavrova’dan çıktın sümbül üç gün eylendin
üç günün içinde sümbül kimi beğendin

gel yanıma gir canıma ayletme beni
yedi da sene mapista yatsam saracam seni

mavrova’dan aldım sümbül bir okka biber
kazada kaza geldim sümbül yok senden dilber

gel yanıma gir canıma ayletme beni
yedi da sene mapista yatsam saracam seni...


Mavrova'nın orta yerinde uzanan vardar nehri kenarlarında, balkan rüzgarının dokunuşlarıyla hovardaca salınan güzeller güzeli sümbüllerin kokusunu hissettirir bu güzel urumeli türküsü... makedonya topraklarından doğmuş, kıpır kıpır, en az o salınan sümbül kadar neşeli, güzelim bir eserdir. trakya ağzının leziz ünlemleri de şarkıda yer almaktadır. şükriye tutkun'dan da dinlenmesi gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder