20 Şubat 2011 Pazar

Vardar Ovası

Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün en sevdiği şarkılardan olan Vardar Ovası. Atatürk'ün doğup büyüdüğü yerlerden bir esinti...

İndirmek için;
Balkan Müziği Korosu
http://rapidshare.com/#!download|143tl|43107595|RUMELi_TURKULERi1_-vardar_ovas__305_.mp3|2631



Vardar Ovası
Makedonya'nın tam ortasında, taze bir gelinin elindeki kına gibi güzel kokulu, şanlı geçmisinin hasretiyle dolu dolu akan, her taşı ve her eseri bir tarih şaheseri olan, bu diyarın alnına yazılı bir bir nehir; vardar... Her ırmak gibi; kimi zaman hayat, kimi zaman da çaresizligin esaretinde vuslat sunar buranın insanlarına. cefakar, vefakar nehirlerdendir. Geceleri mavi bir çarşafın üzerinde Skopje'nin ışıklarıyla dans ederken , içinde biriktirdiği hüzün de bellidir ürkek dalgalarında... Gözyaşları kalmıştır Göç kervanlarından miras olarak... Ayrılan sevgililerin, yarım kalan her şeyin acısı çökmüştür yüreğine. Ve bu nehirle kol kola verip dağları, tepeleri aşan insanların geçtiği yol vardır: Vardar Ovası !... Bu ovanın namına söylenegelir işte vardar ovası türküsü... Al topuklu beyaz kızların diyarı MayaDağdan yükselir nağmeler...

Mayadağ'dan kalkan kazlar
Al topuklu beyaz kızlar
Yarimin yüreği sızlar
Eğlenemem aldanamam
Ben bu yerlerde duramam

Vardar ovası, vardar ovası
Kazanamadım sıla parası
Vardar ovası, Vardar ovası
Kazanamadım rakı parası

Mayadağ'ın yıldızıyım
Ben annemin bir kızıyım
Efendimin sağ gözüyüm
Eğlenemem aldanamam
Ben bu yerlerde duramam


Vardar ovası, vardar ovası
Kazanamadım sıla parası
Vardar ovası, Vardar ovası
Kazanamadım rakı parası...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder